O slogan da campanha é composto por duas sequências: Go Green. Go Public. Nomeie o modo em que estão conjugadas as formas verbais, justificando seu emprego. Indique ainda o significado de cada uma das sequências.
The Imperative - Vocabulary - Advertisements and Commercial Texts
O cartaz da campanha publicitária mostra Janice, que decidiu tomar uma atitude em prol do meio ambiente. Indique essa atitude e sua consequência.
No cartaz, é possível distinguir mais de uma voz, ou seja, mais de um falante. Identifique dois falantes e um recurso utilizado para representar cada um deles no cartaz.
The author criticizes the first vision of negotiation of difference in society This criticism is related to ideologies having the following characteristic (A) private (B] serious (C) unwelcome (D) undemocratic
Words and expressions such as older (title), live longer (£. 4), longevity (£. 8), older person (4. 34) and the elderly (£. 36) belong to the same semantic field. The elderly is translated as: (A) antigos (B) idosos (C) obsoletos (D) longínquos
From the third to the fifth paragraph, the author presents the advances that led to an increase in human longevity. In the fourth paragraph, the pair of factors affected by those advances is: (A) diet and stress (B) society and lifespan (C) sanitation and infancy (D) lifestyle and environment